onsdag 9 april 2014

Flaskad

Idag flaskade jag min senaste öl.
Tanken var ju en APA men det visste jag ju sket sig redan från start då jag landade på og 1.060 istället för 1.055. Den har också jäst ut mer än beräknat och landade på 1.008 till slut vilket efter att ha räknat med sockret (5,5g/l) för flaskjäsningen bör ge ett ABV på 7,1%.
Doftar grymt bra och det lilla jag smakade på det jag tappade ut för att mäta så smakar den helt ok också.
Får se hur den är efter att ha fått lite kolsyra också.

Nästa bryggning blir nog en liten variant på Some kind of...Saison som jag blev riktigt nöjd med.
Är också sugen på att testa brygga en lätt IPA, och en DIPA, och en stout, och en APA och en brown ale, och en ..., och en...
Får se vad det blir helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar