fredag 9 maj 2014

Prov

Igår tappade jag ut ett prov för att jag var nyfiken på hur långt gången jäsningen var för det knappt bubblar något alls i vattenlåset längre.
Den har på en vecka jobbat sig ner till 1.004 nu så det bör väl vara färdig jäst snart men den får stå minst en vecka till innan jag tar ett nytt prov och möjligen tappar på flaska.
Smakade såklart på det jag tappade ut och det kan nog bli bra det här. Citrongräset finns med helt klart, känns väldigt mycket på doften men inte så mycket i smaken. Hade i och för sig inte räknat med det heller så får väl se hur det blir när den är helt klar.
Dock tyckte jag beskan var lite väl hög. IBU mässigt, enligt Beersmith, så ligger den ganska så lika min Some kind of...Saison som jag tycker är riktigt bra. Dock är ju inte citrongräset medräknat i den IBUn, ger det så mycket extra beska?
Får som sagt se hur det blir när den är helt klar, drickbart tror jag absolut det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar