söndag 18 maj 2014

SMASH Saison flaskad

I torsdags så tappade jag min senaste öl, det blev 14,3 liter på flaska. Den hade inte jäst ner något mer än den senaste mätningen jag gjorde en vecka tidigare och landade på 1.004. Det betyder att den landar på ca 5,5% efter att jag räknat med procentökningen som blir efter sockret som tillsätts på flaska.
Nu ska den stå nån vecka och förhoppningsvis få bra med kolsyra. Den primades, precis som Some kind of...Saison, med 6,5g/l.
Citrongräset märks absolut av i både smak och doft och jag tror det blir riktigt bra när det är kolsyrat. Beskan som jag skrev tidigare att jag var orolig för har lagt sig och det var absolut inget jag störde mig på nu. 
Nu är det bara den jobbiga väntan kvar tills det är dags för provsmak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar